Wednesday, January 21, 2015

Yakin tapi goyah.

Agaknya berapa tinggi level of confidence dalam diri?

Kadang kita di atas, kadang kita di bawah. Kadang kita rasa happy go lucky, everything's gonna be fine and kadang kita rasa serba kurang, kecik dan tak berdaya. 
Biasanya begitu. Manusia hatinya memang mudah berbolak balik.

Tapi, pernah tak rasa it's a waste of time bila kita kurang yakin dengan diri sendiri? Terlalu merendah diri? Yelah, buang masa je nak fikir apa orang fikir pasal kita, buang masa je fikir benda yang tak pernah wujud pun. Buang masa sungguh fikir benda benda negatif ni !

Kita, ciptaan Allah yang paling unik. Sebagai manusia... Apa2 je yang difikirkan otak, tu yang akan terjadi pada seluruh anggota. No wonder wujudnya perkataan MasterMind tu. Master + Mind . ehh. 

Tapi pelik, kenapa kita tak sedar? Kenapa kita tak yakin dengan apa yang Tuhan dah beri? Masih merasa 'alaa aku bese bese je, aku tak boleh laaa nak buat tu buat ni' sedangkan Allah dah bagi lengkap semua benda (otak yang masih berfungsi normal, tangan yang ligat, kaki yang tough, etc). Malu pula bila terlihat golongan kelainan upaya yang lebih up level confident and bakat mereka banding kita.

Mungkin sekarang masanya untuk kita perbaiki dan perbaharui niat? Jommmm. 
yang penting, usaha. nak usaha, harus rajin kan? 

#SelfieReminder

             


No comments: