Wednesday, February 1, 2012

13: nombor malang lah konon.

Nak tawuu ta... solat tu ada RAMAI rahsia. dah tau belom? okey, lets zooming!

1 – Niat Sembahyang :
Sebenarnya memeliharakan taubat kita dari dunia dan akhirat.
2 – Berdiri Betul :
Fadilatnya, ketika mati dapat meluaskan tempat kita di dalam kubur.
3 – Takbir-ratul Ihram :
Fadilatnya, sebagai pelita yang menerangi kita di dalam kubur.
4 – Fatihah :
Sebagai pakaian yang indah-indah di dalam kubur….
5 – Ruqu’ :
Sebagai tikar kita di dalam kubur.
6 – I’tidal :
Akan memberi minuman air dari telaga al-kautsar ketika didalam kubur.
7 – Sujud :
Memagar kita ketika menyeberangi titian SIRATUL-MUSTAQIM.
8 – Duduk antara 2 Sujud :
Akan menaung panji-panji nabi kita didalam kubur
9 – Duduk antara 2 Sujud (akhir) :
Menjadi kenderaan ketika kita dipadang Mahsyar.
10 – Tahhiyat Akhir :
Sebagai penjawab bagi soalan yang dikemukakan oleh Munkar & Nankir di dalam kubur.
11 – Selawat Nabi :
Sebagai pendinding api neraka di dalam kubur.
12 – Salam :
Memelihara kita di dalam kubur.
13 – Tertib :
Akan pertemuan kita dengan Allah S. W. T.


Dari Abdullah bin ‘Amr R. A., Rasulullah S. A. W.
bersabda :
“Senarai di atas adalah salah satu sebab mengapa orang Yahudi /Kafir tidak sukakan angka 13 dan juga Hari Jumaat.
Itulah sebab mengapa mereka mencipta cerita yang begitu seram sekali iaitu ” FRIDAY the 13th ”(penah tengok ke?aku takpenah lak) jika ada di kalangan kamu yang perasan!!!”
bayangkan la kalau satu kali solat korang tinggal(except yang peod) , punye lah RUGI ! ye kan? clap chest, ask appetite :)


khusyuk dalam solat tu penting..




*creds to Blog Dakwah Remaja for da info. 


coretcoret habis. sekian. 

4 comments:

:: Cik Nur :: said...

subhanALLAH... :)

BW sini + follow.. :)

n.jannah said...

thanx cik nur :)

baashah;D said...

wow..good info..thanks for sharing :)

n.jannah said...

welcome baashah ^^